دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

مشخصات بلاگ

برای معرفی کتاب فیلم و سایر چیزها

آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

هوای ما را دارند

چهارشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰ ق.ظ

سلام

تو سال نو و تو این آرامش و امنیت جالبی که داریم یاد خیلی ها رو باید در ذهن داشته باشیم و لااقل برایشان دعا کنیم و از خدا برایشان طلب مغفرت و روزی وسیع بکنیم.

واقعا برای اینکه آرام بخوابیم و دغدغه نداشته باشیم، پلیسی داریم که دور از خانه و در سرمای این شبها در خیابانها و در چادرها و در راهها مراقب امنیت ما هستند. بیمارستان و اورژانسی که بازهم به دور از خانواده در انتظارند تا خدای نکرده کسی بی داد رس نماند. آتش نشان هایی داریم که منتظرند تا اگر کسی را گرفتاری پیش آمد به کمک او بشتابند و از گسترش خسارت به دیگران جلو گیری کنند. مرزبانانی داریم که تحمل استرس در خط مقدم خطر بودن را دارند و مرزهای امنیت و اقتصاد این کشور را مواظبت می کند، در دریا و زمین و آسمان...


در چنگال عقاب


نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران را خدا برای حفاظت از شرف و ناموس اسلام به وجود آورده! این اتهام من است به خدا. نیرویی که توسط انسانی خائن و برای عظمت و شوکت خویش به وجود آمده بود، ولی با حضور مخلصینی از بهترینهای قرن در این نیرو، اولین نقطه شکست رژیم ستم شاهی همین نیروی هوایی و همافران آن شد و بعد هم مانع بزرگ و اصلی نفوذ و برتری هوایی رژیم بعث صدام یزید کافر گردید و با وجود تمام مشکلات ناشی از تحریم با رشادت و غیرت و شجاعت آسمان مناطق جنگی و زمین زندگی مردم را امن نگه داشتند، تا رزمندگان با خیالی آسوده به رزم بپردازند و مردم با آسایش به زندگی روز مره.

برای نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران که تعداد زیادی رکورد باورنکردنی در رزم و عملیاتهای هوایی دنیا را به نام خود ثبت کرده است کتابها و مقالات و فیلم و موسیقی کمی تولید شده است. ولی همین اندک محصولات هم به دلیل ضعف متولی در گستردن این خوان غرور و عظمت برای یک ملت دچار کمبود و نقصان است که ما را به عنوان چند کتاب خوار کوچک از آگاهی از موجودیهایمان در این حوزه محروم کرده است.

یکی از علاقمندیهای شدید من خواندن کتاب پیرامون نیروی هوایی و هوانیروز جمهوری اسلامی ایران است.


کتابهایی چون پرواز تا بی نهایت، عجوبه قرن، نبرد در آسمان، رقص دلفینها، مجموعه آسمان انتشارات روایت فتح، حمله به الولید، هوانیورز غرب، هوانیروز از مجموعه روزگاران و ... و سایر کتابهایی که خوانده ام و در حال حاضر در خاطر ندارم و آنهایی که نخواندم، گوشه ای از عظمت و شوکت و مایه مباهات یک ملت است که باید خوانده شوند.

گرفتار عقاب در چنگال عقاب

یکی از آخرین کتابهایی که در این مجموعه خوانده شده است کتاب شریف در چنگال عقاب از سید حکمت قاضی میر سعید است از انتشارات مکعب که اولین چاپ آن در سال 90 در دسترس عموم قرار گرفت.

این کتاب در 202 صفحه به همراه سه نقشه رنگی و مجموعه قابل توجهی از عکسهای مربوط به اشخاص و هواپیما ها و اماکن که در 14 بخش تنظیم شده است. کتاب نثر خوب و پاورقیهای قابل توجهی دارد و برای کسانی که با صنعت هوانوردی و نبرد های هوایی آشنایی ندارند کتاب مناسبی برای آغاز مطالعه این حوزه فاخر از تاریخ معاصر ایران است.

این کتاب شرح مبسوطی است بر اقدامات اطلاعاتی و امنیتی دستگاههای اطلاعاتی و تلاش نیروی هوایی در جهت دستگیری عبدالمالک ریگی علیه لعنه سرکرده گروه تروریستی جند الله.


کوتاه و مفید: برای بزرگ بودن، انسان نیاز دارد تا مجموعه عوامل غرور آفرین را در ذهن و قلب خود گرد آوری کند پس تاریخ بی نظیر و فاخر معاصر آفریده شده توسط ایرانیان شیعه امیر مومنان را بخوانیم و با آگاهی از آنچه هستیم برای برداشتنن قدمهای بزرگ و موثر برای عظمت اسلام مصمم شویم.

به امید خدا

این کتاب را از کجا بخریم: ارومیه، فورشگاه عصر ظهور، با مدیریت آقای شیر دل و با تلفن 9141470217

  • مجید شفیعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی