دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

مشخصات بلاگ

برای معرفی کتاب فیلم و سایر چیزها

آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

شکایت از خود

يكشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۴۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام


بعد از یه غیبت طولانی

یا به غزل سرای دیگه در خدمت شما هستم.

از فاضل نظری که به راستی جایگاه غزل رو حفظ کرده و با تشبیهات و کنایه ها و استعاره ها و صنایع متفاوت و متعدد ادبی شوق انگیزی و دل کَشی رو در شعر کلاسیک معاصر تضمین کرده. کتابهایی که از او دیده بودیم و از خوانش آنها لذت فراوان برده بودیم "آنها و اقلیت و گریه های امپراطور" بودند و امسال در نمایشگاه کتاب تهران اثری جدید از او پای به عرصه ی حضور گذاشت.غزلستانی با 50 غزل ناب و ...


ضد


مقدمه ی کتاب این است:


من ضدی دارم.

آنقدر فریب کار که ان را "خود" پنداشته ام

حالا 

من از خود برای تو شکایت آورده ام


 


کتاب از انتشارات سوری مهر در دسترس قرار گرفته است و من در نمایشگاه چاپ سوم کتاب را زیارت و خریداری کردم.

حرف دیگری ندارم جز سه غزل که از این مجموعه تقدیم میکنم.


جهت نما

تو آن بُتی که پرستیدنت خطایی نیست

و گر خطاست مرا از خطا ابایی نیست


بیا که در شب گرداب زلف موّاجت

به غیر گوشه ی چشم تو ناخدایی نیست


درون خاک، دلم می تپد هنوز اینجا

به جز صدای قدم های تو صدایی نیست


نه حرف عقل بزن با کسی نه لاف جنون

که هر کجا خبری هست ادعایی نیست


دلیل عشق فراموش کردن دنیاست

و گرنه بین من و دوست ماجرایی نیست


سفر به مقصد سر در گمی رسید چه خوب

که در ادامه ی این راه ردّ پایی نیست

***

آه

اگر جای مروت نیست با دنیا مدارا کن

به جای دلخوری از تنگ بیرون را تماشا کن


دل از اعماق دریای صدف‌های تهی بردار

همین‌جا در کویر خویش مروارید پیدا کن


چه شوری بهتر از برخورد برق چشم‌ها باهم

نگاهش را تماشا کن، اگر فهمید حاشا کن


من از مرگی سخن گفتم که پیش از مرگ می‌آید

به «آه عشق» کاری برتر از اعجاز عیسا کن


خطر کن! زندگی بی او چه فرقی می‌کند با مرگ

به اسم صبر، کم با زندگی امروز و فردا کن

***


بی

همراه بسیار است، اما همدمی نیست

مثل تمام غصه ها، این هم غمی نیست


دلبسته ی اندوه دامنگیر خود باش

از عالم غم دلرباتر عالمی نیست


کار بزرگ خویش را کوچک مپندار

از دوست، دشمن ساختن کار کمی نیست


چشمی حقیقت بین کنار کعبه می گفت

«انسان» فراوان است، اما «آدمی» نیست


آن قله ی قافی که می گویند، عشق است

جایی که تا امروز بر آن پرچمی نیست


زنده باشیم و غرق در غزل


این کتاب را از کجا خریداری کنیم:


 

  • مجید شفیعی

نظرات (۱۵)

  • گلاره امیری
  • همیشه شعرای فاضل نظری رو دوست دارم...
    خیلی کارش درسته...
    براش آرزوی موفقیت می کنم...

    چه شوری بهتر از برخورد برق چشم ها باهم؟
    نگاهش را تماشا کن،اگر فهمید،حاشا کن! ...
    پاسخ:
    اگر فهمید،حاشا کن! ...

    :))

    سلام
    خوش اومدید
    @}--
    سلام
    سپاس فراوان از حضور صمیمانه و پُرمهر شما.
    جناب شفیعی عزیز؛
    وب سایت شما؛ زیبا، متنوع و عمیق و ارزشمندست.
    برای ارتباط بیشتر شما هم در جمع یارانِ «باران» با کمال افتخار لینک شدید.
    امید که پذیرا باشید.
    در پناه حق پیوسته شاد و سربلند باشید.
    خیر پیش.
    پاسخ:
    سلام شهرام عزیز
    زنده باشید شما هم در پیوند های این محقر پیوست شدید البته به محض زیارت وب متین و عزیزتان
    موفق باشیم
    :)
    @}--

    سلام:

    عزیز ارجمنـــد، جناب شفیعی

    با شعر «ســید کنعانی»

    منتظر و مشتاق نظرات شما خوبانم.

    خیر پیش.

    پاسخ:
    سلام شهرام عزیز به دیده منت
    خدمت میرسم
    خوش اومدید
    :)
  • مرجان(خاله خانم):):)
  • سلام واقعا گل گفتی نسرین جان.این طور که معلومه آقا مجید حسابی سرش گرم شده.پس بی جهت منتظر نباشید 
    پاسخ:
    سلام خاله خانم
    پدر عزیز
    شرمنده هستم
    و به زودی ان شا الله دوباره شرو خواهم کرد
    :(
    @}--
    :)
  • نسرین رنجبر
  • قابل توجه دوستان عزیز این وبلاگ بعد عروسی لیلا خانوم آپ میشه پس تا میتونین منتظر باشین:))
    پاسخ:
    سلام
    شکلک از خنده روده بر شدن
    شرمنده هستم
    جدا چند تا کتاب خوب برای معرفی کنار گذاشتم ولی متاسفانه حسش نمیاد
    ان شا الله به زودی دوباره مشغول بشم
    که دوباره وقفه هم اذیت کننده نباشه
    شرمنده
    :))))))))))
    @}--
    در وبلاگ به سوی حقیقت مشتاقانه منتظر حضور شما دوست عزیز هستیم-با نظرات خودتون به بهتر شدن وبلاگ کمک کنید-
    پاسخ:
    سلام
    خوش اومدید
    خدمت میرسم چشم
    از لیلا عکس بزار ببینمش

    پاسخ:
    پاشو بیا ببینش
    :)
    ،)

    سلام.پس چرا آپ نمی کنی مجید جان ؟ لیلا این قدر وقتت را گرفته است ؟ عکسش را نمی گذاری ؟

    پاسخ:
    سلام
    چشم آپ میکنم
    باشه عکس از لیلا هم میذارم
    :)
    @}--
    درگیرم ...
    درگیر ...
    درگیر و دار زندگی ام گیر کرده ام / خود را بی جهت، بی رمق و پیر کرده ام
    افســــــــــــــــــــــــــوس 
    افســــــــــــــــــــــوس
    افســــــــــــــــــوس
    افســـــــــــــوس
    پاسخ:
    ای جان
    ای جان
    :)
    امام حسن(ع): بهترین نیکویی، اخلاق نیکو است. میلادش مبارک
    پاسخ:
    سلام
    مبارک باشه آتی خانم
    خسته ی کار و نمایشگاه نباشید
    :)

    مبارکه.

    والیبالو دیدی ؟ آلمانی ها به غیرتشون بر خورده بود.

    پاسخ:
    سلام
    آره
    ما هم البته بسمون شده بود مث که
  • مرجان(خاله خانم):):)
  • باسلام .تبریکات دوقلوی مرا بابت تولد نور دیده اتان وفرارسیدن ماه مبارک رمضان پذیرا باشید.از جانب من به همسر گرامیتان هم تبریک بگویید .در این  روزها بیشتر وبیشتر هوای ایشان را داشته باشید.امید  آن که ایام به کامتان باشد .در پناه حق
    پاسخ:
    سلام خاله خانم عزیز
    ممنون از حضورتون و تبریکتون
    من هم حلول این ماه رو به شما تبریک می گم و همچنین خاله شدنتون رو
    زنده باشید
    :)
  • عمه نسرین
  • سلام و تبریک بابا مجید

    قدم نو رسیده مبارک

    پست جدیدم خوب بود مث همیشه

    یاحق

    پاسخ:
    سلام
    عمه ی عزیزش
    ممنون از تبریکتون
    بزرگوارید
    و از نگاهتون هم ممنون
    :)
    فاضل نظری سبک جدیدی از غزل رو وارد شعر فارسی کرد که بی نظیره.و خوندنشون لذت بخش
    پاسخ:
    وقتی ماچت کردم میفهمی
    خوش اومدی پسر خوبم
    داداش گلم
    ماه رمضونت مبارک
    :))
    سلام
    بسیار زیبا و دل نواز بود. مقدمه کتاب فوق العاده اس. کولاکه. «من ضدی دارم. آنقدر فریبکار...»
    شعر ها هر سه خیلی زیبا بود. من با دومیش خیلی خیلی دوستی کردم. :)

    دل از اعماق دریای صدف‌های تهی بردار

    همین‌جا در کویر خویش مروارید پیدا کن...


    پاسخ:
    سلام
    زنده باشی نوش جان
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی