دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

مشخصات بلاگ

برای معرفی کتاب فیلم و سایر چیزها

آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

ابری که احتمال بارش دارد

يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۰۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


یه انیمیشن هست به اسم ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی به کارگردانی فیل لورد و کریستوفر میلر از کمپانی سونی پیکچرز و تولید شده در سال 2009



آقا این کار از ما دلبری کرده

چیکار کنیم؟؟؟؟


این کار 100 میلیون دلار خرج داشته و 240 میلیون دلار فروش کرده یعنی 140% سود داده.. نوش جون تهیه کننده ش. من خودم سه بار این کار رو خریدم! دو بار دانلودش کردم


این محصول تمام اون چیزیه که باید باشه


تمام اون چیزی که بعضی از بچه ها تو دوران کودکیشون دارن و بعضیها با مادری مثل مادر فیلینت همراه هستن و رشد میکنن و بالنده میشن و بعضی ها هم مثل سم  با بی توجهی والدینشون یا نبود کسی که اونا رو بارور کنه تبدیل میشن به یه آدم ساده و کم مصرف.



این انیمیشن پر است از نقدهای تربیتی، از اشارات فلسفی، از شاعرانه ها، عاشقانه ها، از سادگیها، از زیبایی ها، از تلخی ها.


عاشق پدر فیلینتم و خیلی این انیمیشن کمکم کرد تا فهم دقیقی نسبت به بزرگترامون پیدا کنم، کمک کرد اخلاق خاصشون رو درست بفهمم، درست ترجمه ش کنم



به نظرم این انیمیشن رو باید ماهی یه بار دید


یه کلاس اخلاق کامل، یه تذکر جامع، از همه چی توش هست، ساده و صمیمی، روون و منطقی، خلاصه برای من و برای مرضیه یه کار شاید تکرار نشدنیه!


خیلی خوب بود


خیلی



دوست دارم نظرتون رو درمورد این کار بدونم


اگر دیدینش که بگید


اگر ندیدینش بدویین دانلودش کنید و ببینید و بعد بیاید بگید


از اینجا دانلودش کنید


منتظرم


  • مجید شفیعی

نظرات (۲۲)

سلام 
منم هنوز ندیدم ولی حتما میبینم  :دی
البته با 1 سال تاخیر 
پاسخ:
ِِِِِِِD:

عی تنبل

بدو برو ببین

لازمه برامون دیدن کارای خوب

:)
@}----
  • گلاره امیری
  • اصولا" ما زن ها وقتی با هم متحد بشیم، دیگه متحد شدیم!
    تعبیرهای شما هم نمی تونه تفرقه افکنی و مصادره به مطلوب کنه!!!!

    هه هه هه هه هه هه !

    :)

    آقا صلوات!
    پاسخ:
    الهم صل علی محمد و آل محمد

    @}----

    :)
  • گلاره امیری
  • با تشکر از مرضیه خانوم و حمایت شون... :)
    باید عرض کنم همین که خانوم خونه پشتیبان و همفکر من هستن،یعنی همه چیز حله!!!!!!!!

    :)))))))))))
    پاسخ:
    بله 

    خانوم خونه من رو تایید کرده نه شما رو

    D:

    خانوم خونه کارش رو بلدِ

    :)

    هاهاهاهاهاهاهاهاها

    نه جدا حرف شما درسته ولی من به این تعبیر عشق نمی کنم تعبیر به دوست داشتن می کنم
    سلام
    در ادامه گفتگوی شما با خانم امیری که گفتی این درسته درسته درسته اگه اتفاق بیفته باید عرض کنم که «بله اتفاق میفته. »
    پاسخ:
    بله اتفاق میوفته

    هر روز

    هر ساعت

    هر لحظه

    ولی من به این عشق نمی گم و گلاره خانم عشق میگه

    من بهش میگم دوست داشتن و

    هر روز

    هر ساعت

    هر لحظه

    اتفاق میوفته

    :)
  • گلاره امیری
  • ببینید؛اگه با کسی ازدواج کرده باشی(چه با علاقه و چه بی علاقه!)شرعا" و عرفا" و قانونا" زن و شوهرید و نسبت به همدیگه حقوق و وظایفی دارید...پس اگه همسرت ولت کنه و بره یا بهت خیانت کنه،حق داری که ناراحت بشی و از طریق قانونی اقدام کنی تا حقت رو بگیری!!!
    اما وقتی هنوز ازدواجی اتفاق نیفتاده باشه چی؟؟؟
    دو طرف تعهدی و وظیفه ای نسبت به همدیگه ندارن...
    هر چقدر که من حق دارم اونو دوست داشته باشم،اونم همون قدر حق داره که منو دوست نداشته باشه!!!
    من که نمی تونم زورکی خودمو بهش تحمیل کنم...!
    به خاطر همینه که قانون هرچقدر هم عادلانه و دقیق و حساب شده باشه،بازم برای روابط عاطفی و انسانی،کافی نیست...خیلی چیزها هست که با قانون نمیشه حلش کرد! ...
    گیرم که تو با هزار جون بند و تبصره ی قانونی و با هزار ترفند،تونستی همسرت رو کنارت نگه داری و مجبورش کنی با تو زندگی کنه؛ اما آیا دلش هم پیش توئه؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

    اگه من یه عشق یه طرفه داشته باشم و طرفم با دلیل و بی دلیل،از من خوشش نیاد،خب طبیعتا" به عنوان یه عاشق،ناراحت میشم که معشوقم منو قابل ندونسته...؛ولی همونطور که برای خودم حق انتخاب قائلم،باید این حق رو به اونم بدم...عشق و دوست داشتن که زورکی نمیشه...!
    حالا اگه من اونو به جرم اینکه منو نخواسته نفرین کنم و دنبال این باشم که ازش انتقام بگیرم و بلایی سرش بیارم که مرغای آسمون به حالش گریه کنن و زندگیش رو بهم بریزم؛این نشون میده که عشقم یه عشق ناب و سالم نبوده...کوچیکی وجود و روح و شخصیت خودمو نشون میده...نشون میده که من فقط بهش حس مالکیت داشتم...حس مالکیت فرق داره با عشق!!!
    متاسفانه خیلی از ما مالکیت رو با عشق اشتباه می گیریم! فکر میکنیم کسی که دوستش داریم باید حتما" مال ما باشه!!! این درجات پایین عشق رو نشون میده که هنوز اونقدر خودخواهی که معشوق رو فقط برای خودت میخوای!!!
    اما یه عشق حقیقی و ناب و سالم،به معشوق حق انتخاب میده...خودخواهی کدومه؟؟؟ حاضره خودش رو فدا کنه تا معشوقش در آرامش باشه...مالکیت کدومه؟؟؟ حاضره خودش توی درد فراق بسوزه تا معشوقش با یکی دیگه خوشبخت بشه...
    این همون فداکاری و ایثار و از خودگذشتگی و انسانیته که فقط عشق به آدما هدیه میده...


    یار اگر ننشست با ما، نیست جای اعتراض...!
                                     پادشاهی کامران بود؛از گدایان عار داشت...


    پاسخ:
    سلام

    عالی بود

    این درست درست درست اگه اتفاق بیوفته

    زیادی زنده باشید

    :)
  • گلاره امیری
  • کدوم سوال ها؟؟؟!!!! شما که گفتین سوال تون رو یادتون رفته!

    من کجا عقب نشینی کردم؟؟؟ میشه دقیقا" بفرمایید...!

    ازتون خواهش می کنم،جون همون شهید چمران،! با کلمات بازی نکنید!!!

    همه میدونن که عقل حسابگره!!! عقل اگه حساب و کتاب و آینده نگری نکنه و چرتکه نندازه که عقل نیست!!! عشق هم عشقه...انواع و درجات داره،اما عشقه!!! و همه شون شبیه هم اند...همونطور که گفتم دوست داشتن یعنی حس مثبت داشتن و خوش اومدن در عین حفظ منیت؛
    و عشق یعنی کسی یا چیزی رو بیشتر از خود دوست داشتن؛یعنی فداکاری و از خودگذشتگی و ترجیح دادن کسی یا چیزی بر خود...!

    همه ی عشق ها (حتی عشق های زمینی!) ته مونده و کمرنگ شده و تغییرشکل داده ی عشق خدا(عشق خودش!!!) هستند دیگه!!! پس ماهیت شون با کلمات جا به جا نمیشه که موضوع و نتیجه هم عوض بشه!
    پاسخ:
    من سئوال می کنم اگه شما عاشق یکی بشید و اون بفهمه و عاشق شما نباشه و بودن با شما ر بپذیره و بعد از مدتی به دلیل اینکه عاشق شما نبوده به شما بی توجهی کنه و سراغ دیگری بره آیا شما که عاشقید غصه نمی خورید؟؟؟ ازش رنجیده نمی شید؟؟؟ نمی گید نامرد بود؟؟؟

    جوابش اینه چرا میگید چرا چون عاشقشید و اون رو برای خوتون می خواید حاضرید براش بمیرید و انتظار دارید اون همه ی توجه ش به شما باشه

    این عشق دیگه. درشته؟

    پس نگید که ترجیح او بر خود

    اینا حرف حرف حرف

    حتی اگه دو تایی عاشق هم باشید و بعد اون عشقش  فرو کش کنه و بخواد بره بازم شما غصه می خورید و ناراحت میشید و آسیب میبینید در صورتی که اگه تعریفتون درست بوده باشه شما باید از خواست اون به هر حال شاد و مسرور و شاد بشید ولی نمیشید! پس تعریفتون ایراد داره

    عقل با عقل حسابگر فرق داره خیلی ها هم این رو بلد هستن و دلیلی نداره من توضیحش بدم


    :)


    زنده باشید


    راستی

    می تونیم بدون اینکه ناراحت بشیم اختلاف نظر داشته باشیم ها

    @}---

    :)
  • گلاره امیری
  • اینو قبلا" میخواستم بگم،یادم رفت!...الان به ما بقی حرفام اضافه اش می کنم و تموم... :)

    همونطور که قبلا" هم گفتم،عقل و عشق هر دو خوبن و باید باشن؛ و من معتقدم که منافاتی هم باهم ندارن...یه عقل سلیم،همیشه عشق رو می پذیره... :)
    اما شنیدین که آدما انگیزه شون از خوب بودن و بهشت رفتن،معمولا" دو تا چیزه؟ :
    بعضیا با عقل حسابگر شون چرتکه میندازن و دو دو تا چهار تا میکنن و میگن آدم خوبی باشیم که بهشت بریم و عیش و نوش و حوری بهشتی نصیب مون بشه!!!!!!!
    اما دسته ی دیگه کسایی اند که به عشق خودش،زندگی می کنن...خوبی می کنن...حتی اگه بهشتی نبینن! حتی اگه معشوق شون اونا رو به جهنم هم ببره،گله نمی کنن! میگن حق مونه...! هر چه آن خسرو کند،شیرین بود...

    بالاترین مرتبه ی بهشت که "رضوان" الهیه،مال اوناست...مرتبه ای که خدا از اونا راضیه و اونا هم از خداشون راضی اند...

    در نظر بازی ما بی خبران حیرانند...!
    من چنینم که نمودم،دگر ایشان دانند!
    عاقلان،نقطه ی پرگار وجودند؛ولی....
    عشق داند که در این دایره سر گردانند....!

    .
    .
    .
    .
    .
    .گر به نُزهتگه ارواح،بَرَد بوی تو،باد...،
    عقل و جان گوهر هستی به نثار افشانند...!
    زاهد ار رندی حافظ نکند فهم،چه شد؟!
    دیو بگریزد از آن قوم که قرآن خوانند....


    :)
    پاسخ:
    با تشکر از اینکه سئوالهام رو جواب ندادین

    خوب بود این و مشکلی باهاش ندارم

    و یه نکته رو هم میگم (تکراری) اونم اینه که تو بحث از عقب نشینی استفاده نکنید 

    بحث اگر بر سر عقل بوده، بر سر عقل بوده نه عقل حسابگر و اگر بر سر عشق بوده، بر سر عشق بوده نه عشق خودش

    وقتی کلمات جابه جا میشن موضوع عوض میشه و خب متعاقبا نتیجه هم و ....

    بحث سر عشق بود و دوست داشتن نه سر عقل حسابگر و عشق خودش :)


    :)

    @}----

    حالا تمومه

    D:
  • گلاره امیری
  • سوال تون رو بپرسید... :)
    پاسخ:
    یادم رفت مال دو روز پیش بود

    :(

    اگه یادم اومد چشم می پرسم

    :)

    @}---
  • گلاره امیری

  • جالب که اسم همه رو اوردید و بعد میگید نظر خودم رو دارم :))))


    موفق باشید

    من تا اونجایی که به نظرم می رسه اسم کسی رو نیووردم و به اندیشه ی کسی استناد نکردم و هر چی گفتم فهم خودم بوده

    ولی شما !!!!!!



    سلام.لحن زیبایی نداشتید ولی خب...
    ببینید؛نمی خواستم اینا رو بگم که یه وقت حمل بر خودستایی و....بشه؛ولی گویا مجبورم بگم!
    من همونطور که گفتم،همیشه توی زندگی ام سعی کردم نظر و دیدگاه خودمو داشته باشم...اول خودم فکر کنم و بعد ببینم فکر دیگران چی بوده؟ و دیدگاه و نظریات دیگران رو از فیلتر خودم رد میکنم...لزومی نداره که حرف یه اندیشمند و متفکر،حتما" وحی منزل باشه! برداشت و استنباط و تلفیق و ربط دادن همه ی نظریه ها و دیدگاه ها(در هر زمینه ای!) همیشه با خودم بوده...و این وسط به نتایج جالبی هم رسیدم... :)
    و اینکه در اکثر موارد،وقتی دیدگاه خودمو درباره ی موضوعی پیدا کردم،رفتم و دیدم که یه متفکر،فیلسوف،روانشناس یا دانشمندی هم با من هم فکر و هم عقیده بوده...و خوشحال شدم که اون نتیجه گیری،مال ذهن و شخصیت خودم بوده نه یه کپی پیست از دیگران... :)))
    پس اگه از کسانی اسم بردم،معنی اش این نیست که من اندیشه ها و کتابهای همه ی اونا رو خوندم و میدونم و چیزایی رو که از اونا یاد گرفتم بازگویی میکنم!!! بلکه دیدم که اونا هم با من هم عقیده بودن و دیدگاه های مشابهی داشتیم...پس از اونا هم اسم بردم تا شما بهتر متوجه منظور من بشین و توضیح اضافی ندم... :)

    و جالبه که شمایی که همیشه از من سند و مدرک و دلیل و تعریف دقیق میخواین(درباره هر چیزی!!!!) الان خودتون با افتخار میگین:

    (من تا اونجایی که به نظرم می رسه اسم کسی رو نیووردم و به اندیشه ی کسی استناد نکردم و هر چی گفتم فهم خودم بوده

    ولی شما !!!!!!)

    !!!


    به هر حال می تونیم دیگه در این مورد بحث نکنیم...
    پاسخ:
    به قول فیلینت 


    آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآره

    دلیلی که من میگم چیزیه که عقل بفهمتش و مثلا ذوقی نباشه همین. نظر یه آدم نامدار نظر یه آدم نامداره نه بیشتر و من میتونم ازش بهره ببرم ولی نهایتا حرفی که میزنم باید مستدل باشه نه ذوقی. این نظر من درباره ی نظر خودم. نظر من باید این شکلی باشه.

    ببخشید اگه مبهم و گنگ بود D:

    :)

    @}----
    سلام! منم این کارتون رو خیلی وقت پیش دیدم و یادمه که خیلی خیلی خوشم اومد ازش! فوق العاده بود!
    پاسخ:
    سلام

    ممنون از حضور و نظرت آتی خانوم

    واقعا کار خوشگل خوبیه
    ***

    تشکر از مهمان نوازی و خوشی زیادی که به حلقوم ما ریختید، دو تایی :)

    ممنون از سفره ی زیبا و خوشمزت

    ***
    راستی آدرسی که داده بودید رفتیم خوردیم به دیوار :(
    هنوز راه اندازی نشده بود

    خلاصه ما انتظار داریم (البته پر رویی من بر کسی پوشیده نیست) D:


    :)

    @}---
  • گلاره امیری
  • ممنونم از توضیح مبسوط تون...
    من همیشه اعتقادم این بوده که برای طرز فکرم،و دنیایی که برای خودم می سازم،مجبور نیستم حتما" دنبال سند و مدرک بگردم...چرا من باید برای تعریف چیزی مثل عشق و دوست داشتن و...برم استناد کنم به حرف مثلا" دکتر شریعتی،شهید مطهری یا فلان فیلسوف و فلان چهره ی معروف؟؟؟ مگه اونم آدمی نبوده مثل من؟؟؟ تنها فرقش با آدمای دیگه این بوده که اون خودش فکر کرده،لمس کرده،درک کرده،و فهمیده های خودش رو گفته...کاری که خیلی از آدما جرات انجام دادنش رو ندارن!!!! و همینه که اونا میشن چهره ی ماندگار و کتابها و نظریاتشون دست به دست و دهن به دهن و سینه به سینه می چرخه،و ما با نهایت گمنامی در تاریخ محو میشیم...!!!!!!!!!!! همیشه این طور زندگی کردم که درباره ی هر موضوعی،اول باید خودم فکر کنم،خودم درک کنم،ببینم نظرم خودم چیه،و بعد برم دنبال نظر دیگران...به قول شهید رجایی : : من ستایش گر معلمی هستم که "اندیشیدن" را به من بیاموزد نه "اندیشه ها" را...
    راز آموزش راستین،در همین نکته نهفته است: آموزش یعنی بیرون کشیدن و استخراج کردن؛نه حفظ کردن و تلنبار کردن!!!!
    پس اگه تعریفم از خیلی چیزها،به قول شما ذوقیه،دلیلش اینه...چون من نگاه خودم رو میگم... :)
    در مورد عملیات انتحاری(اگه آگاهانه و به انتخاب خود اون فرد باشه) باید ببینیم انگیزش از این کار چی بوده؟ خیلی از این افراد رو شست و شوی مغزی میدن و اونقدر تفکر گروه و سازمان شون رو بهشون دیکته کردن که شک ندارن دارن کار درستی میکنن!!! بعضیاشون(مثلا" گاهی در فلسطین،یا در زمان جنگ تحمیلی و کسایی که خودشونرو روی مین مینداختن یا حتی شهید فهمیده و...)برای آرمان و اعتقادشون،دین شون،وطن شون و مردمشون این کار رو میکنن که به نظر من از همون عشق نشات میگیره که اونا رو به این فداکاری میرسونه...بعضیاشون هم به خاطر پول اینکار رو می کنن؛مثلا" طرف فقیره،بهش میگن اگه این عملیات انتحاری رو انجام بدی،اینقدر به خانواده ات پول میدیم یا تا آخر عمر ساپورتشون میکنیم...طرف هم به خاطر عشقی که به خانواده اش داره و برای راحتی اونا خودشو فدا میکنه...
    وقتی یه عارف مثل منصور حلاج،عین القضات همدانی،باباطاهر،مولانا،حافظ،خیام،عطار،سهروردی و.......به اون درجه از معرفت و خداشناسی میرسن که از خود بی خود میشن و اناالحق میگن و اون بلاها سرشون میاد،قطعا" پیامبر و امام معصوم خیلی بیشتر از اونا خدا رو فهمیدن و عاشقش شدن که به خاطرش هر کاری بکنن...پس بی انصافیه که کار اونا رو هم به عقل نسبت بدیم...! قطعا" اونا از هر عارفی عارف تر و از هر عاشقی عاشق تر بودن...اونجا که حضرت زهرا (س) از دیدن پیامبر که در بستر مرگ بوده،ناراحت و بی تاب بودن و وقتی پیامبر در گوششون میگه بعد از من،تو اولین کسی هستی که به من ملحق میشی و فقط شنیدن همین حضرت زهرا رو آروم میکنه...اونجا که حضرت علی(ع) در محراب میگه فزت و رب الکعبه...
    به هر حال من ترجیح میدم اینجوری به زندگی نگاه کنم...شما هم هر جور که دوست دارین نگاه کنین!!! ...

    پاسخ:
    ممنون و زنده باشید


    جالب که اسم همه رو اوردید و بعد میگید نظر خودم رو دارم :))))


    موفق باشید

    من تا اونجایی که به نظرم می رسه اسم کسی رو نیووردم و به اندیشه ی کسی استناد نکردم و هر چی گفتم فهم خودم بوده

    ولی شما !!!!!!

    به هر حال موفق باشید

    نظر خواستین دادم دیگه و تمام شد :)

    یه سئوال بکنم؟


  • گلاره امیری
  • اگه دقت کنین هم دوست داشتن رو تعریف کردم و هم عشق رو...!
    (کارهایی رو که گفتین عاقلانه اس و در برخی موارد حاصل وفاداریه و ربطی به عشق نداره...) در جواب این حرف تون،باید بگم آخه کی گفته اینکه خودت رو فدای یه انسان دیگه بکنی(چه به عنوان یه عاشق،یا حتی مثلا" به عنوان یه شهید)و کس دیگه ای رو به خودت ترجیح بدی،عاقلانه اس؟!؟!؟!؟!؟! کدوم عقلی این اجازه رو میده که تمام وجود خودت رو و حتی جان ات رو،به خطر بندازی؟؟؟؟ این فقط از عشق بر میاد... :)
    اگه عشق نبود،خداوند دست به خلقت نمی زد...! یکی از مهم ترین تفاوت های انسان و فرشته هم همینه...همینه که به انسان چنان ارزشی میده که خدا از همه ی مخلوقاتش میخواد به آدم سجده کنن...


    در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد...

    عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد...

    جلوه‌ای کرد رخت، دید ملک، عشق نداشت!

    عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد...


    پاسخ:
    بله تعریف کردید اما بی دلیل یعنی تعریفتون ذوقی هستش و به این خاطر که میگم کاش تعریف میکردید.... درست تو خط بعد گفتم اگه عشق اینی باشه که شما میگیدش من عاشقشم یعنی تعریفتون رو دیدم

    ****

    با فرض وجود آخرت و با فرض انجام کارها به خاطر رضای خدا متوجه میشید که کاملا عقلانی هستش

    فرشته عقل محض برای همینه که دچار امتحان هم نمیشه یه موجود پاک آفریده شده و این ربطی به انسان نداره.

    حالا مثال بدش رو میزنم که متوجه بشید 

    تو سلفیهای ملعون یه قاعده ی انتحار از چندین سال پیش شکل گرفته و شخص انتحار کننده به امید اینکه در دم به بهشت منتقل میشه کاملا عاقلانه انتخاب میکنه که بمیره (البته حماقت از سر و روی این عمل میباره و هیچ توجیه نقلی نداره که این نتیجه عقلی ازش حاصل بشه) این رو فقط ذکر کردم که بدونید عقل این اجازه رو میده یا مثلا در مورد خود کشی شخصی که خود کشی میکنه عاقلانه این تصمیم رو میگیره و تنی رو که دوست داره از رنجها آزاد میکنه.... که اینهم باز احمقانه س چون با مرگ تموم نمیشه چیزی و حتما بیچاره گی زندگی ابدی این آدم رو رها نمیکنه

    خدا تو قرآن میگه خدا جان و مال مومنین رو در قبال بهشت می خره.... کاملا عاقلانه س، ببینید

    یا فعل خانواده ی امیر مومنان در اطعام سه روزه ی مسکین و یتیم و اسیر.... ما برای رضای خدا شما رو اطعام میکنیم و از شما عوض و حتی تشکری نمی خواهیم... شما فکرش رو بکن کدوم عاقلی حاضر سه روز گشنگی مطلق بکشه؟؟؟ من میگم اون عاقلی که خدا رو باور داره... فعل کاملا عقلانی هستش

    یا مثلا شما شب عاشورا از ابا عبدالله یا یارانش حرف عاشقانه نمی شنوید همه حرفها عاقلانه س و اگر خدا و قیامت رو حذف کنیم ابلهانه!!

    ببینید حیات ابدی، بعضی عقلها رو به شکلی وادار به عمل میکنه که ما ها فکر میکنیم طرف داره کاره غیر عاقلانه انجام میده و چون اون کار رو فهم نمی کنیم با یه واژه ای به نام عشق سر و ته قضیه رو هم میاریم

    و این دید درستی نیست.... درست مثل همون ایرادی که شما سر مسئله ی روح وارد می کردید: تا وقتی ما فهم درستی از عالم نداشتیم با فرضیاتی روح رو در نظر میگرفتیم تا مشکلات حل بشه، اما حالا که این مشکلات علمی حل شده دلیل نداره که باز هم فرض کنیم روحی هست... (مضمون کلام شما) که االان استفاده تون از چیز مبهمی به نام عشق همون رنگ و بوی استفاده ی من از روح (البته در نظر شما) رو داره


    @}----

    :)
  • گلاره امیری
  • به نظر من،دوست داشتن و عشق هر کدوم جایگاه خاص خودشون رو دارن و در جای خودشون خوبن؛اما اینکه دکتر شریعتی میگه دوست داشتن از عشق برتر است رو اصلا" قبول ندارم! چون هیچ چیز نمی تونه جای عشق رو بگیره...دوست داشتن یعنی به کسی یا چیزی یه حس مثبت داشته باشی؛ازش خوشت بیاد،بپسندی اش...در اینجا "من"منم و "اون" هم اونه...! و من هرگز حاضر نیستم اونو به خودم ترجیح بدم! همیشه خودم در اولویتم...
    اما عشق،یعنی کسی رو بیشتر از خودت دوست داشته باشی...اونقدر که حاضر باشی به خودت ترجیحش بدی! اینجا حاضری"منیت"خودت رو که همه چیزته ! زیر پا بذاری...و "فداکاری"و ایثار و ازخودگذشتگی و انسانیت،از اینجاست که شروع میشه...یه عاشق واقعی خودشو فدای معشوقش میکنه...همونطور که مثلا" امام علی(ع)حاضر شد جون خودشو به خطر بندازه تا پیامبر(ص) به سلامت هجرت کنه...همونطور که امام حسین(ع)خودش و عزیزترین عزیزانش رو فدای معشوقش کرد...همون کاری که عباس(ع) کرد...تا عاشق نباشی،نمی تونی سینه تو سپر کنی که تیر به قلب تو بخوره اما به معشوقت نخوره...!
    عشق هم انواع و درجاتی داره...در سطح عشق زمینی و مادی،میشه به عاشقی اشاره کرد که وقتی می بینه معشوقش با یکی دیگه خوشبخته،ازش دست میکشه تا خوشی و خوشبختی معشوقش رو ببینه؛نه اینکه مثلا" بره اسیدپاشی کنه و انتقام بگیره!
    یا مثلا" انسانی که در هر جایگاهی،مثلا" آتش نشان،پلیس،خلبان،رزمنده،خیر و نیکوکار و... از جان و مال و دوست داشتنی های خودش می گذره تا جان یه آدم دیگه رو نجات بده،تا یه آدم دیگه زندگی بهتری داشته باشه،قطعا" عاشقه! چون فقط عشق میتونه آدم رو به همچین درجه ای از انسانیت برسونه...
    توی فرهنگ و دین خودمون هم مثال فراوان داریم درباره ی کسایی که از عشق زمینی به عشق آسمانی رسیدن... از معشوق زمینی،به معشوق حقیقی(خدا) رسیدن...از نظر عرفانی و سلوک معنوی هم فقط عشقه که میتونه آدم رو به مرتبه ی فنای فی الله برسونه؛نه دوست داشتن! ...
    به هر حال نظر من اینه...
    پاسخ:
    کاش عشق رو تعریف می کردید

    اینهایی که شما گفتید خیلی خوبه و اگر عشق این باشه، من عاشقشم

    ولی کارهایی رو که گفتید عاقلانه س و تو برخی از موارد حاصل وفاداریه و ربطی به عشق نداره.

    عشق یه واژه ی عرفانی و ادبیه با تعریف مشخص. توسعه تعریف که نمیشه داد وگرنه صحبت نمیشه کرد!

    شما مثلا لیلی مجنون رو ببینید، خسرو و شیرین و از همه جالب تر شیرین و فرهاد !!!!
    تو غزلهای سعدی و حافظ هم که دیگه کولاکِ

    تو عرفان هم وقتی آدم در مورد عشق مطالعه میکنه که اصلا مست میشه

    همه ی اینها هم وقتی سراغشون میری میبینی که حرف از بدل گرفتن توجه شدید به یه معشوق زمینی به جای خداست، تا بتونن حرفشون در مورد محبت خدا رو تو قالب استعاره بیان کنن

    البته غزل امروز و مخاطب خاص زمینیش که دیگه کاری به عرفان نداره و کاملا غزل عشقیه (بذارید سه تا کتاب بعدی رو که معرفی میکنم کاملا حرفم رو ثابت میکنه)

    و یه نکته ی مهمی هم هست: اونم خودخواهی ممدوهی که تو عشق وجود داره! و چون خود خواهی فعل منفی ای هست و فقط در مورد خداست که جا داره و مثبت، این ادبیات ذیل عرفان پدید اومده و متاسفانه بعدش سر خورده اومده تو روابط انسانی

    به هر حال عاقلانه عمل کردن در مورد دوست داشتنهای زمینی لازمه ی سلامت روان و سعادت آدم و این با عشق (با تعریف درستش) به فانیها جور در نمیاد

    و در مورد خدا هم عشق جا داره و اصلا غیر عقلی نیست و اصلا علاقه ی شدید نیست که ما هرکاری برای خدا بکنیم و به محبتش هر چی چنگ بزنیم جا داره و کاملا با سلامت روان و سعادتمون منطبق

    به هر حال ممنون از توضیحتون 
    و باز هم میگم که تعریف شما ز عشق خیلی خوبه و من عاشق این عشقی هستم که شما ترسیمش میکنید
    چه خوب کردی که معرفیش کردی
    کاش می گفتی که دوبله شده اش رو ببینن که شیرینتره و توش پره از هنر نمایی.
    انیمیشن واقعا اخلاقیه
    واقعا عالیه
    من شبیه بابای فیلینتم و احتیاج به یه مترجم افکار دارم شاید اینطوری صدام و حرفم شنیده و فهمیده بشه :)
    پاسخ:
    اگه نگفتم دوبله ش رو ببینن به خاطر این بود که لینک دانلودی که گذاشتم دوبله فارسی بودش خانومم

    :)

    :-*

    تو بی نظیری مثل بابای فیلینت

    مهربون

    پشتیبان

    .
    .
    .
    .
    .
    .

    و من یه احمقم که ضرب المثلهای ماهیگیرات رو نمی فهمم

    دوست دارم

    دوسم داری

    و این همه ی سرمایمون
    باید مواظبش باشیم

    منو بخاطر همه ی نفهمیهام ببخش



    @}----
  • گلاره امیری
  • سلام.دارم فیلم رو دانلود می کنم...
    با وجود اینکه هنوز باهاتون سر سنگینم و تجربه بارها بهم ثابت کرده که با کسی بحث نکنم و همون بحثی که درباره ی روح داشتیم برام کافیه؛اما من که درس عبرت نمی گیرم!!!!!!!!
    توی چندتا وب دیدم که شما گفته بودین عشق رو نمی فهمین ولی دوست داشتن رو چرا...و کلا" از این حرفا که دوست داشتن رو از عشق برتر می دونید...میشه بپرسم چرا با عشق مشکل دارین؟!
    البته لطفا" واضح و خوانا و قابل فهم و بدون غلط املایی و بدون سوءتفاهم توضیح بدین! سپاس...
    پاسخ:
    سلام

    تعریف من از عشق اینه: علاقه ی شدیدی که تمام عقلانیتها رو نادیده میگیره و فقط به وصال می اندیشه و مطلقا خودخواهانس یا به شکل احمقانه ای از خود گذشته (که اینم خودخواهانس). و به قول - انتخاب - شما تو وبتون به عشق خیانت می کنند اینها و آنها (کسانی که به هیچ باور ندارند و کسانی که خیلی زیاد مذهبی هستند)

    امیدوارم مبهم نباشه

    اما تعریف من از دوست داشتن: دوست داشتن فعل عقل و نیاز - به قول من روح و به قول شما انرژی سلولهای بدن-  و ذیل محبت خدا تعریف میشه و مانع از رشد آدم نمیشه، خود خواهانه نیست، انرژی دهنده س نه خموده کننده، حرکت دهنده س نه متوقف کننده.

    با این تعریف (خواهش میکنم دقت کنید) من عشق رو نفس پرستی میدونم، خودخواهی میدونم و دوست داشتن رو روال طبیعی و بالنده ی زندگی.

    ببخشید خلاصه

    @}----
    واییییییییییییییی چقد شیرین و دوست داشتنی بود
    دقیقا همون چیزی که گفتین
    ساده و صمیمی و یه تلنگر
    دیدین بابای فیلیت تنها دوبار چشمهاش دیده شد:))
    خیلی خوشگل بود خیلی
    حس میکنم منم شبیه سم هستن متاسفانه
    کسی استعدادهای نهفته ی منو جدی نمیگیره :(((
    ولی کاش همه ی بچه ها یه مامانی مث مامان فیلیت داشته  باشن
    پاسخ:
    الهی شکر

    خوشحالم که خوشتون اومد

    :)


    @}---

    باباش کولاک بود

    یه کی بدتر از مامان فیلینت تو حمایت از پسرش

    ولی با زبون خودش

    و ما مهم که بفهمیم زبون باباها و مامانهامون با ما فرق میکنه و باید بگردیم دستگاه ترجمه ی افکارشون رو پیدا کنیم

    راستی دیدی اونجاش رو که گوشی رو میکوبید تو سرش و می گفت بابا چند تا کتاب بخون؟

    فیلم طرفدار کتاب خونا هم بود D:

  • کتابدار عترت
  • سلام
    انیمیشن فوق العاده ای بود
    دو سال پیش دیدمش
    گاهی وقت ها لبخند را نیز بر لب می نشاند
    من نیز به اکثر دوستان دیدن این انیمیشن
    و انیمیشن من ِ نفرت انگیز را توصیه می کنم
    ممنون از معرفی

    پاسخ:
    سلام

    ممنون از حضور و نظرتون

    من نفرت انگیز؟

    اسم لاتینش رو می نویسید؟

    ممنون

    @}----
  • گلاره امیری
  • ندیدمش...وقتی دیدم نظرمو میگم...
    پاسخ:
    منتظرم
    خیلی زیاد راجع بهش تعریف و تحسین خوندم
    ولی ندیدمش همین الان دانلود میکنم  و بعد دیدنش نظرم رو میذارم
    پاسخ:
    منتظرم


    :)
    سلام گفتید سوال دارید ازم؟؟؟ خب بفرمایید؟؟؟
    پاسخ:
    سلام

    خب میام همون جا می پرسم

    :)
    جالبه.خیلی زیاد.
    پاسخ:
    سلام

    خوش اومدید

    چی؟

    متن من یا انیمیشن؟

    :)))
    سلام

    دلم برای کارتون دیدن تنگ شده به شددت!
    مشتاق شدم ببینم
    ممنون از معرفیش
    دیدم نظرم رو میگم
    پاسخ:
    منتظرم

    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی