دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

مشخصات بلاگ

برای معرفی کتاب فیلم و سایر چیزها

آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

جای پای زین العابدین علیه السلام

چهارشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۰۹ ق.ظ

سلام دوباره

امروز جا داشت که اثر سید رضی را بیاورم و با برادر قرآن برای خود اعتبار و آبرویی دست و پا کنم ولی دلم نیامد این اثر بی نظیر را بالاتر از متنی ذکر کنم که معصوم املا فرموده و معصوم کتابت کرده است.


اینبار صحیفه فاخر سجادیه


این کتاب را خواهر قرآن گفته اند و تعبیر بجایی است، زبور آل محمد خوانده اند و چه زیبا توصیفی است.

صحیفه را امام علی بن حسین زین العابدین علیه السلام در زمانی که امامت خویش را برای حفاظت از جان شریفشان آشکار نکرده بودند خلق کردندن و این ظلمت تا آنجا امتداد داشت که محمد حنفیه (عموی امام) برای بیعت با حضرت شرط می کند که حجر الاسود به امامت او شهادت دهد!؟ و امام نیز امر امامت را به اذن خدا برای او از حجر سوال کردند. و حجر پاسخ گفت و به امامت امام شهادت داد و محمد حنفیه ایمان آورد. در این فضاست که امام غلام و کنیز به خانه می آورند و بزرگان و علما را از میان آنان استخراج می فرمودند! چه باید کرد جامعه امن نیست و باید در مخفی ترین اماکن دین را تعلیم داد و حفظ کرد.

امام در این شرایط کسانی را تربیت فرمودند که در فضای باز سیاسی دوران امام باقر علیه السلام کمک حضرت برای ایجاد مکتب بزرگ ایشان و بعد هم پسر بزرگوارشان شدند.

در این فضای وحشتناک برای آدم وظیفه محور که در هر شرایطی برای خود بالاترین سطح وظیفه را تعریف کرده و به آن عمل می کند، تالیف یک چنین متن فاخری در حوزه اعتقادات و ساخت کلیدهایی برای فتح قفلهای آسمان، لازم ترین کار برای طول تاریخ بود، که امام سجاد علیه السلام که جانها به فدایشان باد این مهم را انجام داده اند.

در روایت محمد بن احمد بن مسلم مطهری از این کتاب شریف، تنها 54 دعا باقی مانده که اصل آن 75 دعا بوده است و ان شا الله با ظهور حضرت حجت این مجموعه کامل شود.

ترجمه جناب موسوی گرمارودی از این مصحف شریف به چاپ انتشارات هرمس شاید یکی از روانترین ترجمه های این کتاب عظیم القدر باشد.

کوتاه و مفید: از خواندن دقیق این کتاب غافل نمانیم

والحمد لله رب العالمین

  • مجید شفیعی

نظرات (۳)

تا نصفه ها خواندم اش ... دعاست اما نکات تعلیمی فکری و عملی بسیاری رو در حین دعا کردن به انسان یاد میده ... بیشترین موردی که برام پررنگ بوده دعا برای پدر و مادر و آمرزششون ........  ممنون
پاسخ:
صحیفه سجادیه با ارزشه چون امام مشق کرده و امام کتابت کرده و خب در زمان امام سجاد که امام نمی تونست جلسه و دیدار عمومی داشته باشن دو شیوه داشتن برای تربیت و انتقال مفاهیم
که اولی همین دعا ها بود و دومی گرفتن غلام و کنیز و تربیت آنها در خانه ی خود

:)
@}-----
سلام. بسیار عالی نوشتید. قلم خوبی هم دارید اتفاقا. خدا قدمتان را در ادامه این کار خوب استوار کند. :-)
سلام
توصیه اکید رهبر به جوانان نیز خواندن و مانوس بودن با این کتاب شریف است. ممنون که غبار غفلت را از دل و ذهن ما در توجه به صحیفه زدودید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی