دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

مشخصات بلاگ

برای معرفی کتاب فیلم و سایر چیزها

آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

ببینیم خدا چی میگه (11)

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۲۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام


لَّیْسَ بِأَمَانِیِّکُمْ وَلَا أَمَانِیِّ أَهْلِ الْکِتَابِ ۗ مَن یَعْمَلْ سُوءًا یُجْزَ بِهِ وَلَا یَجِدْ لَهُ مِن دُونِ اللَّـهِ وَلِیًّا وَلَا نَصِیرً‌ا ﴿١٢٣﴾ نسا


نه بر وفق آرزوهایِ شما است، و نه بر وفق آرزوهایِ اهل کتاب. هر کس مرتکب کار زشتی شود، به آن کیفر داده می شود؛ و جز خدا سرپرست و یاوری برای خود نخواهد یافت


اگر شفاعت باشه آیا نباید یقه این خدا رو گرفت و گفت چرا بی خودی حرف زدی تو کتابت


اصلا حواسمون هست خدا چی میگه!!!!!


قسم حضرت عباس میخوره که شفاعت نیست.


توجه کنیم

پا گذاشتیم جا پای غلط اهل کتاب!!


:(

  • مجید شفیعی

نظرات (۸)

( خداوند) قسم حضرت عباس میخوره که شفاعت نیست.  
مجید جان اگه همچین قسمی رو خداوند خورده ، این آیات رو چطور میشه توجیه کرد ؟

مَنْ ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ (بقره: 255) چه کسى می‏تواند جز به اذن خدا شفاعت نماید؟

 وَ لا تَنْفَعُ الشَّفاعَةُ عِنْدَهُ إِلَّا لِمَنْ أَذِنَ لَهُ (سبأ:23): شفاعت جز براى کسانى که خدا اجازه دهد سودى ندارد.

وَ لا یَشْفَعُونَ إِلَّا لِمَنِ ارْتَضى‏ (انبیاء: 28).

ممنون از راهنمائیتون .

پاسخ:
سلام

ممنون که تحقیق کردی و اینجا مطرحش کردی :-*

اول آیات رو کامل ببینیم که مشکل مغالطه حذف رو نداشته باشیم (و توصیه میکنم از هیچ کس استناد به بخشی از ایات و یا هر مطلبی رو قبول نکنیم که شدیدا انسان رو دچار اشتباه میکنه)

اللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾ بقره
خدا(ست که) معبودی جز او نیست‌؛ زنده و بسی پاینده و بر پا دارنده است‌؛ نه هیچ چُرتی او را فرو می‌گیرد، و نه هیچ خوابی‌؛ آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمین است، تنها از آنِ اوست‌؛ کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه را در پیش روی آنان و آنچه را در پشت سرشان است می‌داند و به چیزی از علمِ او، جز به آنچه (خود) خواست، احاطه نمی‌یابند؛ کرسیِ (علم و قدرت و رحمت) او آسمان‌ها و زمین را به وسعت (بی‌کران) در برگرفته و نگهداری آنها بر او دشوار نیست. و اوست والای با عظمت.

اگر دقت کنیم فضای آیه فضای همین دنیاست و شفاعت در دنیا پذیرفته شده ست. چرا چون فضای عمله و اگر کسی سراغ زنده ای مثل پیامبر برود و او بخواهد خدا به شرط مومن بودن طرف از او میپذیرد. ممکن بگی دلیلت برای قید زدن به مومن بودن چیه؟ که عرض میکنم آیات بسیاری که خدا کفار و مشرکین رو تهدید به برخورد کرده و یک آیه شفاف هم در تایید این ادعا هست
وَمَا کَانَ اسْتِغْفَارُ‌ إِبْرَ‌اهِیمَ لِأَبِیهِ إِلَّا عَن مَّوْعِدَةٍ وَعَدَهَا إِیَّاهُ فَلَمَّا تَبَیَّنَ لَهُ أَنَّهُ عَدُوٌّ لِّلَّـهِ تَبَرَّ‌أَ مِنْهُ ۚ إِنَّ إِبْرَ‌اهِیمَ لَأَوَّاهٌ حَلِیمٌ ﴿١١٤﴾ توبه
و پوشش خواستن ابراهیم برای پدرش جز برای وعده‌ای که به او داده بود، نبود. پس هنگامی که برایش به خوبی روشن شد که وی دشمن خداست، از او بیزاری جست. به‌راستی، ابراهیم بسی دلسوز و بردبار است.

وَلَا تَنفَعُ الشَّفَاعَةُ عِندَهُ إِلَّا لِمَنْ أَذِنَ لَهُ ۚ حَتَّىٰ إِذَا فُزِّعَ عَن قُلُوبِهِمْ قَالُوا مَاذَا قَالَ رَ‌بُّکُمْ ۖ قَالُوا الْحَقَّ ۖ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْکَبِیرُ‌ ﴿٢٣﴾سبا
و شفاعتگری در پیشگاه او سودشان نمی‌دهد، مگر برای کسی که خدا برایش اجازه داد. تا هنگامی‌که هراسی سخت بر دل‌هایشان گرفته شد، گفتند: «پروردگارتان چه فرمود؟» گفتند: «‌حقیقت را؛ و اوست بلندمرتبه‌ی بزرگ.»

اگر آیات قبل و بعد را نگاه کنیم میبینیم که باز هم فضای بحث در آیات، فضای دنیاست و جواب همان جواب قبل است

وَقَالُوا اتَّخَذَ الرَّ‌حْمَـٰنُ وَلَدًا ۗ سُبْحَانَهُ ۚ بَلْ عِبَادٌ مُّکْرَ‌مُونَ ﴿٢٦ لَا یَسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَهُم بِأَمْرِ‌هِ یَعْمَلُونَ ﴿٢٧ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا یَشْفَعُونَ إِلَّا لِمَنِ ارْ‌تَضَىٰ وَهُم مِّنْ خَشْیَتِهِ مُشْفِقُونَ ﴿٢٨ وَمَن یَقُلْ مِنْهُمْ إِنِّی إِلَـٰهٌ مِّن دُونِهِ فَذَٰلِکَ نَجْزِیهِ جَهَنَّمَ ۚ کَذَٰلِکَ نَجْزِی الظَّالِمِینَ ﴿٢٩﴾ انبیا

اگر دقت کنیم این فشای این آیات هم دنیاست و شفاعتهای دنیایی . ما مد نظرمون فضای عاقبت و قیامتمون هست

یه نکته دیگر هم هست که در این آیات ما تنها با بیان این معنا مواجهیم که خدا میفرماید شفاعتی نیست مگر با اجازه ی من و هیچ جا نداریم که شفاعتی پذیرفته شد یا استغفاری قبول شد به این نکته باید دقت زیادی کرد
مثل اینکه پدری به بچه ش بگه: "تا اجازه ندادم از خونه بیرون نمیری" شنونده از این کلام اذن پدر را به هیچ وجه برداشت نمیکند که جنس این گفتارها هم از همین بیان است.

اما مطلبی که باید شدیدا به آن توجه کنیم این دست آیات است که در این پست عرض کردم و یا 48 و 123 و 254 بقره

دقت کنیم
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنفِقُوا مِمَّا رَ‌زَقْنَاکُم مِّن قَبْلِ أَن یَأْتِیَ یَوْمٌ لَّا بَیْعٌ فِیهِ وَلَا خُلَّةٌ وَلَا شَفَاعَةٌ ۗ وَالْکَافِرُ‌ونَ هُمُ الظَّالِمُونَ ﴿٢٥٤﴾بقره
هان ای کسانی که ایمان آوردید! از آنچه به شما روزی داده‌ایم انفاق کنید، پیش از آنکه روزی فرا رسد که در آن نه داد و ستدی است و نه دوستی و نه شفاعتی. و کافران خودشان ستمکارانند.

ی تذکر هم بدم!!!!!

اگر غیر از این بخواهیم قرآن رو تفسیر کنیم باید معتقد باشیم خدای متعال دچار اختلال روان است که حتما اینطور نیست و بیان واضح ایشان و مرض دل برخی از انسانها که خلاف وضوح آیات تعبیر و تفسیر میکنن و متاسفانه ما از روی محبت و نه از روی علم تبعیت میکنیم باعث شده که این تعابیر در بین تشیع شدیدا رواج پیدا کنه

ببینیم خدا چی میگه 13 رو هم ببینیم

:)
@}-----

بهمن عزیزم دوستت دارم شدید
:-*
سلام مجید جان عزیز و گرامی .
میدونی مشکل ما آدمها چیه ؟
مشکل اینه که ترک اعتیاد سخته ! درسته که خیلی راحت به یه معتاد میگیم نکش ، بنداز دور اون لعنتی رو ! ولی خب راستش سخته که خودمونو جای اون بنده خدا بذاریم ...
مجید جان ، 55 ساله که با این اعتقادات بزرگ شدم . خب قبول کن که نمیشه خیلی راحت با گفته شما موافقت بکنم .
نمیگم غلط میگی ، ولی با این حرفهات داری ستونهای اعتقادی منو با پتک ِ منطقت تخریب میکنی ...
راستش من یا باید تریپ روشنفکری بگیرم و بهت کمک بکنم و باهم این ستونهارو تخریب کنیم که نتیجه ش این میشه که من مدفون باورهام میشم و همه چی رو از دست میدم و شما که بیرون این چهار چوب هستین جونِ سالم بدر میبرین ...
یا باید باهاتون مخالفت بکنم که میشم یه آدم دُگم و خشک مغز ...
به نظر من ، شما باید به ما فرصت اندیشیدن بدین . 
و خوب میدونی که تغییر فرهنگ ، کار یه روز و یه سال نیست ...
چندین نسل تلاش لازمه ! اونم مبارزه با ریشه های اعتقادی از همه سختره ...
ببخش منو اگه این حرفهارو برات نوشتم ... 

پاسخ:
س س سلام بهمنم :)

چه خوب کردی سر زدی بهم

@}-------

چرا دفن شیم زیر باورهامون! کوله بار پر از سنگ عقاید رو زمین میذاریم و میپریم تو اوج

اگر بگیم چند نسل لازمه تا باورها عوض شن،‌یعنی چند نسل باید بگذره تا باورهای جدیدی جایگذین باورهای ابتدایی بچه های تازه متولد شده میشه! خب این چه فایده ای برای من و تو داره؟

و بعد با این فرض تو اگر در عصر نبی بودیم و او میومد و بن کل ریشه تمام عقایدمون رو میزد چه باید میکردیم؟ حتما همون کاری رو که مردم در زمان اونها کردن!؟

به نظرم برای یادگیری آزاد اندیشی هیچ وقت دیر نیست

@}------

ممنون که این حرفا رو برام نوشتی
ممنون که جوابمو میخونی

:)
:-*
نمی دونم چقدر خودتون رو آماده کردین که هر وقت به غلط بودن باورهاتون شک کردین،توش تجدید نظر کنین...اما امیدوارم متعصب نباشین و با گوش جان بعضی حرف ها رو بشنوین و درهای خدا رو به روی خودتون نبندین...

در جواب حیران چیزایی گفتین که من براش جواب دارم:

(اگه یه شیعه ای تو آفریقا باشه و وضع خوبی نداشته باشه که بیاد و بره دم حرم امام و چیزی بخواد! آیا این عدالته که خواستش برآورده نشه و اونی که رفته دم حرم براورده بشه؟)


کی گفته هر کی بره دم حرم خواسته اش حتما اجابت میشه و هر کی نره،نمیشه؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خیلی ها بودن و هستن که با چه اعتقاد و امید و ایمانی حرم رفتن و زیارت و توسل کردن و جواب نگرفتن...چراش رو خدا می دونه...شاید چون به صلاح شون نبوده و حکمت خدا چیز دیگه ای بوده...شاید خدا خواسته امتحان شون کنه...و خیلی ها هم بودن که حرم نرفتن و یا حتی اصلا اعتقادی به خدا و پیغمبر و دین نداشتن ولی خدا بهشون نظر لطف و رحمت داشته و به خواسته شون رسیدن...اون هم حکمت خدا بوده...مهم ارتباط دلیه...کسی که توی قلبش سیمش وصل بشه به خداش،به پیامبرش،به امامش،جواب می گیره...حتی اگه اون ور کره زمین باشه و کیلومترها با جایی که دلش هست فاصله داشته باشه...پیامبر خدا و اویس قرنی چنین ارتباطی داشتن باهم...در حالی که هرگز در این دنیا همدیگه رو ندیدن...




(اگه کسی پول یا توان جسمی یا امکان عقلی یا عدم شناخت امام به واسطه تولد در جایی غیر از ایران رو داشته باشه آیا از این امکان به صورت نا عادلانه حذف نشده؟)


نه! چون خداوند رحمت خودش رو از هیچ کدوم از بنده هاش دریغ نمی کنه! ...فراموش نکنیم که پیامبر و امامان ما برای همه ی انسان ها دعا می کنن و دعاشون در حق اونها به اجابت می رسه...ویژگی قشنگ این بزرگواران اینه که حتی در حق کسی که نمی شناس شون و اعتقادی بهشون نداره هم دعا می کنن...و اینه فرق ما و اونا...



(یا هی میگن طرف توفیق داره میره زیارت!!! خب واقعیتش اینه که پول و وقت و امکانات داره که بره سفر نه توفیق داره بره زیارت!!!!)



شما گاهی به خیلی چیزها ساده و سطحی نگاه می کنین...تا حالا ندیدین کسی رو که پول و وقت و امکانات داشته اما هرچی زور زده نتونسته بره مشهد،حج،یا هر سفر زیارتی دیگه؟!؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا اینا رو خرج سفر شمال و آنتالیا و دبی و ترکیه کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا حتی خودش رو به آب و آتیش زده که بره مشهد یا هر مکان مقدس دیگه، اما به هزار دلیل نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یه بار تصادف،یه بار اتفاق پیش بینی نشده،یه بار بیماری، یه بار کار، و هر چیزی که نشه تصورش رو کرد!!!!!! یعنی همه چیز آماده بوده و دقیقا" توی دقیقه ی نود همه چی خراب شده!!!!!!!!!!!!!! تا خدا نخواد و اون امام تو رو نطلبه و بهت شرف حضور نده،به پشت در حرمش هم که برسی،توفیق پیدا نمیکنی داخل بری...






پاسخ:
سلام سلام

من تا ته آماده ام که هر وقت فهمیدم غلط میکنم برگردم

این از من. :)


"کی گفته هر کی بره دم حرم خواسته اش حتما اجابت میشه و هر کی نره،نمیشه؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟"

از تو این پاراگرافت اگه موارد مشکوک و مبهم رو فاکتور بگیری میمونه خدا که تو جمله خودت هست و منم همونو قبول دارم و برای همه هم در دسترسه

به ایراد توجه نکردی چون حقانیتت کورت کرده متاسفانه. و دقیقا حرف منو زدی ممنون

راستی پیامبر و اویس قرن هیچ رابطه ای بغیر از ابلاغ رسالت با هم نداشتن که به اویس میرسد و بهش عمل میکرد

اگه نقل دیگه ی داری بگو که میشنوم


"
نه! چون خداوند رحمت خودش رو از هیچ کدوم از بنده هاش دریغ نمی کنه!"

اگه اونا برای همه دعا میکنن پس پیروی ازشون چه معنایی داره و وقتی دعای اونا در حق همه اجابت میشه زیارت رفتن و توسل کردن بهشون چه معنایی داره

متاسفانه حواست نیست به نتیجه کلامت و دقیقا مشکل من با شماها نمایندگان خدا همینه


"شما گاهی به خیلی چیزها ساده و سطحی نگاه می کنین..."

نه تا حالا ندیدم کسی پول و وقت و اراده زیارت داشته باشه و غیر از مرگ چیزی مانعش بشه و همین مرگ هم برای اونی که میره انتالیا مانع رسیدن هست.

میگم متاسفانه به نتیجه حرفات توجه نداری

من واقعا آماده ام که اشتباهام رو بفهمم و ازشون برگردم

خیل هم خوش اومدی سلام عزیز
:)
@}-----
بنظرم مواظب باشیم تند نریم
پاسخ:
نظرت درمورد این چیه

وَلَا تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ‌ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولَـٰئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا ﴿٣٦﴾ اسرا

و از چیزی که به آن علم نداری [بلکه برگرفته از شنیده ها، ساده نگری ها، خیالات و اوهام است] پیروی مکن؛ زیرا گوش و چشم و دل [که ابزار علم و شناخت واقعی اند] موردِ بازخواست اند. استثنائا پرانتزا رو پاک نکردم

یا این

وَمَا لَکُمْ أَلَّا تَأْکُلُوا مِمَّا ذُکِرَ‌ اسْمُ اللَّـهِ عَلَیْهِ وَقَدْ فَصَّلَ لَکُم مَّا حَرَّ‌مَ عَلَیْکُمْ إِلَّا مَا اضْطُرِ‌رْ‌تُمْ إِلَیْهِ ۗ وَإِنَّ کَثِیرً‌ا لَّیُضِلُّونَ بِأَهْوَائِهِم بِغَیْرِ‌ عِلْمٍ ۗ إِنَّ رَ‌بَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُعْتَدِینَ ﴿١١٩﴾انعام

و شما را چه شده از آنچه که نام خدا بر آن برده شده نمی خورید؟! در صورتی که آنچه را خدا بر شما حرام نموده برای شما بیان کرده است، مگر چیزی که به خوردن آن ناچار شوید؛ و قطعاً بسیاری، دیگران را از روی جهل و نادانی با هواهای نفسانی خود گمراه می کنند؛ یقیناً پروردگارت به تجاوزکاران داناتر است.

اونو چه کنیم؟
اینا رو چیکار کنیم؟

:-ا

:)
@}-----

خوش اومدی اینجا

امیدوارم تند و کند نریم

:)
@}-----
این دقیقا چیزی هست که من باهاش در گیرم:(
پارتی بازی پیش خدا!!!!!!!!!
از گوشه گوشه ایران میکوبن میرن مشهد تا حاجت روا بشن بعد اونجا میرن کنار قبر حاج آقا نخودکی سوره یاسین میخونن!!!!!!!
امام رئوف اونجاست اون وقت حاج آقا نخودکی!!!!!!!!! 

پاسخ:
سلام

در مورد خود امام هم همینطوره!!!!
چرا میری سراغ آقا نخودکی!!؟

اگه یه شیعه ای تو آفریقا باشه و وضع خوبی نداشته باشه که بیاد و بره دم حرم امام و چیزی بخواد! آیا این عدالته که خواستش برآورده نشه و اونی که رفته دم حرم براورده بشه؟

یا روایتی که میگه یه بار بری تو حرم امام سه جا میاد سراغت!!!!!

اگه کسی پول یا توان جسمی یا امکان عقلی یا عدم شناخت امام به واسطه تولد در جایی غیر از ایران رو داشته باشه آیا از این امکان به صورت نا عادلانه حذف نشده؟

یا هی میگن طرف توفیق داره میره زیارت!!! خب واقعیتش اینه که پول و وقت و امکانات داره که بره سفر نه توفیق داره بره زیارت!!!!

خب اینا نکات مهمیه

:)
@}------

خانوم شما کوچ نمی کنی!؟

آدرس بده خدمت برسیم
خب واسطه برای خیر قابل درک تر از واسطه برای بخشایشه به نظرم این همه دعا داریم یکی اش دعای توسل اگه شفاعت بی معنی باشه تکلیف این همه دعا و ادعیه چی میشه؟؟
پاسخ:
دلیل نداری آذری قیز :(

خب میشه کشک

میشه من درآوردیهای یک قوم که دست به دست شده


:(


درکی که من از مسئله ی شفاعت کردم اینه که اهل بیت میتونن و اختیار دارن که واسطه ی خیر بشن یعنی حاجت یه مومن به واسطه ی رو زدن به اونها راحت تر به اجابت برسه ولی نه اینکه واسطه بشن برای بخشیده شدن گناه مومنی که عملا دخالت در کار خداست...
پاسخ:
سلام

خب این دو تا چه فرقی با هم داره؟ و دلیلت برای اثبات اولی و رد دومی چیه؟

:)
@}------
سلام 
یعنی میگید شفاعت نیست؟ 
البته من خودم همیشه با این موضوع مشکل داشتم، وقتی میرم حرم امام رضا نمیدونم باید از امام بخوام یا از خدا، آخرش از خدا میخوام و خدا روشکر اون چیزی که مشخص کردم هیچ وقت بهم داده نشده، ولی بازم خدا رو شاکرم ولی بعضی ها رو دیدم به اهل بیت خیلی اعتقاد دارن و حاجت روا میشن .نمیدونم والا چی بگم در این باره، همین چن روز پیش قراتی میگفت چیز مشخص نکنید واسه خدا، یکم فکر کردم دیدم راست میگه، هر چی خیره خدا بهم میده چرا چیزی که نمیدونم به صلاحم هست ازش بخوام؟نمیدونم شاید من بلد نیستم دعا کنم؟!  راستی اومدم دیدم پست جدید دارید اونم قرآنی حظ بردم، منم تو سرم که شروع کنم دوباره ولی کی؟ خدا میدونه:)
پاسخ:
سلام
من کلا بی خود میکنم چیزی بگم

یه آیه رو با ترجمه ش گذاشتم و به عقایدمون فکر کردم و دعوت به فکر کردن کردم

امیدوارم زودتر شروع کنی. روشتو دوس دارم

:)
@}------