دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

مشخصات بلاگ

برای معرفی کتاب فیلم و سایر چیزها

آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

زیباترین اس ام اس هایی که دریافت کردم

يكشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۵۹ ق.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

همه ی اس ام اس هایی که گرفتم اینا نیستن ولی اینا خیلی به دلم نشست

خدایا! نعمت سلامتی مبدا همه ی نیازها و عاقبت بخیری مقصد همه ی نیازها؛ بین این مبدا و آن مقصد؛ بالاترین نیازها دلخوشیست؛ آنرا به تمامی عزیزانم اعطا فرما. سال نو مبارک


***

بوی نو شدن می آید...

ولی
تو
همیشه
رفیق کهنه ی من بمان...

***

فدای رفیقی که رو طاقچه دلش گاهی قاب ما رو هم یه دستمال می کشه

***

یک لحظه دلم خواست صدایت بکنم
یادی ز وجود با صفایت بکنم

آشوب دلم به من چنین فرمان داد
در سجده بیوفتم و دعایت بکنم


***

؛(

***

عید یعنی

ع عزیزم
ی یادت نره
د دوست دارم

عیدت مبارک


***

هر روزی که در آن معصیت خدا نشود آنروز عید است

نوروزتان عید

***

یه عالمه اس ام اس دیگه هم اومد و رفت و هم حامل این پیام بود که دوس ت دارم و همین بسه دیگه!! مگه نه؟

:)

@}---

میخوام یه اعتراف بکنم اونم اینه که روز اول فروردین مثل 29 اسفند بود اما مردم بی دلیل خوشحال بودن و تغییرات عظیمی تو زندگیشون داده بودن

کار رو تعطیل کردن
نظافت سنگین انجام دادن
لباس نو خریدن

به دیدن هم میرن

مگه چه اتفاقی افتاده!!!!؟

زمین از یه نقطه ای عبور کرد.... همین

و ما اینقدر خوشحالی میکنیم

راستش با خودم گفتم 
چرا باید نظر این مردم برام زره ای اهمیت داشته باشه؟
وقتی بی دلیل خوشحال می شن!
چرا باید قضاوتشون برام مهم باشه؟
چرا باید آبروم رو پیش شون حفظ کنم؟

:(

یکشنبه, ۳ فروردین ۱۳۹۳، ۰۶:۵۹
  • مجید شفیعی

نظرات (۱۲)

شاید هم قوم حضرت ابراهیم،روز اول نوروز رو آن چنان باشکوه برگزار می کردن که برای جشن گرفتنش رفتن توی یه تالاری،باشگاه12 هزار نفری ای،یه جایی مثل این،خارج از شهر!!!!!   :))))

چقدر خوب میشه که سعی کنین حرفا و پیام هاتون رو طوری توی پست هاتون بگنجانید و مثال هایی بزنید که غلط انداز نباشه...که توهین به سنت های حسنه مردم نباشه...
مثلا" همین پست رو یه جوری نوشتین که هر کس بخونه،دقیقا" همین رو برداشت میکنه که شما نوروز رو زیر سوال بردین...
پس مثال های مناسب تری بزنید...


:)
پاسخ:
چشم

:)
ببینید؛ جشن گرفتن نوروز،یه باور عوامانه و بی پایه و اساس نیست!!!!
"وجدنا آبائنا"...نیست!!!!

قرآن منظورش اینه که اگه بی دلیل و منطق و بی حکمت،مثل یه طوطی،از کاری تقلید کنی،فقط به خاطر اینکه پدران و اجدادت رو بر اون کار دیدی و از اونا به تو ارث رسیده،صد البته که کار غلطیه!!!
بت پرستی می کردن،چون پدران شون بت پرست بودن!!!!
بچه هاشون رو قربانی می کردن،چون پدران شون این کارو می کردن!!!!
جنایت و ظلم می کردن،به تقلید از گذشتگان شون!!!!
قطعا" اینجا سنت شکنی و روشنفکری لازمه!!!
ا
ما "نوروز" کجاش ظلم و جنایت و خرافات و شرک و کفره که باید کنار بذاریمش؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

کجاش بی پایه و اساس و عوامانه اس؟؟؟ من که اون همه از فلسفه اش براتون گفتم...!!! بازم بگم؟؟؟؟
اصلا" مگه خودتون نگفتین(و منم حرفاتون رو تکمیل کردم!) که نوروز حتی دلایل مذهبی هم داره!!!
عید غدیر...
بت شکستن ابراهیم...
ظهور امام زمان...
و.......!!!!!

ادامه دادن آداب و رسوم درست و نیک گذشتگان،مشمول اون آیاتی که ذکر کردین نمیشه....همونطور که اسلام با بعضی از آداب و رسوم درست زمان جاهلیت!!! مخالفت نکرد و اونا رو پذیرفت...
پاسخ:
درسته من با این چیزا مشکلی ندارم و سنت حسنه ایه
منم قبول دارم

کریسمس هم سنت حسنه ایه ولی ما جشن نمیگیریمش

یا هزارتا سنت دیگه

من اصلا منظورم با نوروز نبود

منظورم باور مردم بود و بی اهمیت بودن باور مردم و اهمیت ندادن به اون

اگر برای چیزی دلیل داشته باشیم که همون دلیل کافیه دیگه... درسته؟

حرف من تو این پست اهمیت نداشتن عقاید دیگران برای آدم

اینکه به نظر دیگران احترام بذاریم اما تسلیم و جو گیر و همراه دیگران نباشیم

همین

@}----

یه شوخی

به نظر میرسه حضرت ابراهیم 13 به در بتا رو شکسته باشن
چون مردم رفته بودن بیرون شهر برای تفریح ،)
اگه نوروز بود همه پای سفره ی هفت سین بودن و توی شهر D:

در مورد جشنهایی که ذکر کردید من حرفی ندارم اگه دقت کنید حرفم سر مردم بود و باورهاشون که بی پایه و اساسِ 

و گفتم مردم نه مردم ایران

چون جاهای دیگه ی عالم وقتای دیگر رو نوروز میگیرن و جشن میگرن و خفن هم شاد میشن

مثلا شما اگه همین الان تو استرالیا باشی میشه اول پاییز... خب این جشن گرفتن داره؟؟؟؟ خب یقینا نه

حرف من سر اینه که باورهای مردم عوامانه س نه واقعی و به همین دلیل نباید برای نظر و قضاوتشون ارزش قائل شیم





ببینید،من کاری ندارم که الان توی استرالیا یا قطب جنوب،چه فصلیه! من الان در نیمکره ای از زمین زندگی می کنم که نوروزه و باید جشن اش بگیرم... :)
و اگه دقیق بشیم به لطف و رحمت و نعمات خداوند،حتی پاییز هم جشن گرفتن داره...!ما باید برای هر دم و بازدم و نفس کشیدن مون،شکر گزار باشیم و اونو یه معجزه بدونیم و به خاطرش جشن بگیریم!!! تغییر فصل و بهار و تابستون و پاییز و زمستون که جای خود داره... :)

در مورد اون جملات تون که بولدش کردم،میشه بگین کدوم باورهای مردم بی پایه و اساس و عوامانه اس؟!؟!؟!؟!

@------}-------
پاسخ:
شما بگید کدومش نیست؟

بیشترش هست دیگه!!! قرآن در مورد مردم و برخوردشون با انبیا چی میگه؟ جواب مردم به ایراد انبیا به عملکردشون چیه؟ 

وجدنا آبانا!!!!!!

ما چرا اول نوروز رو چشن میگیریم ؟  وجدنا آبانا
یه کتاب فیروزه خانم جزایری دوما داره به اسم "بوی سنبل بوی کاج" که اسم یکی از داستانهاشِ که در مورد نوروز تو ایران و کیریسمس تو آمریکاس بخونید حتما حرف من رو می چشید

در مورد دلایل شادی هم که میگید، بله، من هم همین رو گفتم در جواب یکی از دوستان که ما اینهمه دلیل برای شادی داریم ولی ازشون غافلیم و چه برای ناراحتیامون و چه برای شادیامون دلایل واقعی نداریم و همش آویزون مَجاز هستیم برای عید گرفتن

:)))
سلام آقای شفیعی
آدرس همونه:http://www.hottime.ir/
ولی گویا سایتشون رو بستن! حالا یا خودشون به این نتیجه رسیدن که آبروی خودشونو همسرشون رو لکه دار نکنن، یا حرفای امثال ما بر ایشون اثر کرده! به هر حال امیدوارم که خیر باشه.
پاسخ:
خیره

ممنون

آخه این آدرس اصلا وبلاگ نیست

بازم ممنون به خاطر توجه تون

@}---

:)
حس کردم باید اینا رو بگم:

دین اسلام،بر خلاف اونچه که به ما فهموندن،با شادی مشکلی نداره!
خداوند توی قرآن می فرماید:ان الله هو اضحک و ابکی"...
خداوند همان کسی است که می خنداند و می گریاند...
دقت کنید؛اول گفته "می خنداند" و بعدا" گفته می گریاند... :)
حتی آیاتی در قرآن هست که میگه(نقل به مضمون) یکی از نعمت های خدا اینه که برای شما چهارپایان تون رو آفرید که رفت آمدشون برای شما احساس شادی فراهم می کنه و مایه ی شوکت و احترام شماست...
شادی هم مثل هر چیز دیگه،گاهی منبع درونی داره و گاهی منبع بیرونی...
خود من حتی از خوردن خوراکی های موردعلاقه ام،
دیدن رنگ های زنده و شاداب؛چه در طبیعت و چه در ساخته های دست انسان،دیدن پدر و مادرم،برادرم،خواهرم دلنیا و....احساس شادی می کنم...انرژی می گیرم...لذت می برم و کیف می کنم!
اگه ما ایرانی ها،اعیاد و مناسب هایی مثل نوروز،چهارشنبه سوری،جشن سده،شب یلدا،مهرگان و خیلی چیزای دیگه رو جشن می گیریم،قطعا" بی دلیل نیست!!! هر کدومشون فلسفه و حکت و تاریخچه ای داره...و اگه با فهم دلیلش اون جشن بگیری،قطعا" مایه ی شادی و آرامش میشه...
ما نوروز رو جشن می گیریم،چون هنگامه ی نوشدنه...اگه دقت کرده باشین،دقیقا" متوجه میشین که از فردای سال تحویل و از همون روز اول فروردین،آسمون و هوا و طبیعت،دیگه اون آسمون و هوا و طبیعت سابق نیست؛نو شده...تازه شده...تمیز و پاک شده...همراه با اون،سال جدیدی بر ما آغاز شده و روزهای تازه ای رو پیش رو داریم...قطعا" همه ی اینا جشن گرفتن داره و شادی خوشحالی مردم بی دلیل نیست...
پس مخالفم با این حرفاتون:

روز اول فروردین مثل 29 اسفند بود اما مردم بی دلیل خوشحال بودن و تغییرات عظیمی تو زندگیشون داده بودن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

کار رو تعطیل کردن
نظافت سنگین انجام دادن
لباس نو خریدن

به دیدن هم میرن

مگه چه اتفاقی افتاده!!!!؟

زمین از یه نقطه ای عبور کرد.... همین!!!!!!!!!!!!!!!!!

و ما اینقدر خوشحالی میکنیم!!!!!!!!!!!

راستش با خودم گفتم 
چرا باید نظر این مردم برام زره ای اهمیت داشته باشه؟
وقتی بی دلیل خوشحال می شن!
چرا باید قضاوتشون برام مهم باشه؟
چرا باید آبروم رو پیش شون حفظ کنم؟


پاسخ:
ممنون از نظرتون و وقت و دقتی که کردید

منم گفتم و شما هم گفتید که اسلام اصلا دنبال نشاط و غم تنها در مورد ضایعات اخروی روا دونسته شده و تاکید بر اینه که شادی هم از درون باشه و آدم با استفاده از خلایق خدا خودش رو به اوج شادی رشد دهنده برسونه

مثل مطالعه

همین معاشرت با دوستان

دیدار دوستان 

خوردن

خوابیدن 

ورزش کردن 

علم آموزی و هزار تا چیز دیگه 

بله شما درست می گید 

در مورد جشنهایی که ذکر کردید من حرفی ندارم اگه دقت کنید حرفم سر مردم بود و باورهاشون که بی پایه و اساسِ 

و گفتم مردم نه مردم ایران

چون جاهای دیگه ی عالم وقتای دیگر رو نوروز میگیرن و جشن میگرن و خفن هم شاد میشن

مثلا شما اگه همین الان تو استرالیا باشی میشه اول پاییز... خب این جشن گرفتن داره؟؟؟؟ خب یقینا نه

حرف من سر اینه که باورهای مردم عوامانه س نه واقعی و به همین دلیل نباید برای نظر و قضاوتشون ارزش قائل شیم

همین

فک نمی کنم با این نظر بنده مخالف باشید؟

اگر هم باشید که البته نظر خودتون هست و اصراری بر یکسان سازی عقاید نیست


:)

سلام وبلاگ قشنگی دارین

پاسخ:
سلام

خوش اومدید و زنده باشید

ممنون


امیدوارم بدرد بخورم باشه

@}----

:)
  • کتابدار عترت - شاکری
  • این هم خوشآیندترین اس ام اس ِ امسال ِ من :

    در بهـــــاری که پر از معجزه و احساس است

    هفت سینم سین ِ سیمای تو را کم دارد ....

    این هم نوع دیگرش :

    دیگران در تب و تاب ِ شب عید اند

    ولی ......

    مثل یک سال گذشته به تو مشغولم من .....

    پاسخ:
    جفتش بسیار عالی و لذیذ بود

    اصلا خود خودش بود

    خیلی ممنون که ذکرشون کردید

    @}------
    سلام آقاااا
    در حواب شما که در جواب خانم نفر اول گفتید که و یه جورایی هم با یه سری عادات بد تو بزرگداشت اموات و شهدا این رو نهادینه ش کردیم و باید شادی ها رو بیشتر کنیم.
    باید عرض کنم که لزوما بزرگداشت اموات و شهدا و اینا باعث نشده که ما بلد نباشیم شادی کنیم یا غمگین باشیم لزوما. چون که همون قد که به اون نیاز داریم به این بزرگداشت ها هم نیاز داریم
    قبل تر های قبل تر ها هم عروسی هفت شبانه و هفت روز بود و هم عزا سه و هفت و چهل و سال داشت. حالا اولی به دلایلی که باید بررسی بشه حذف شده  و دومی باقی مونده. این کش دار بودن عزاداری لزوما بد نیست چون به نظرم اگه درست و درمون برگزرا بشه بیشتر وجهه حمایتی اطافیان نسبت به خانواده داغدار رو داره که خیلی هم بهش احتیاج دارن. فکر کن که طرف بمیره بعد فقط برن خاکش کنن و نهایت سوم بگیرن برن. خانواده مصیبت دیده می پوکن. اونا احتیاج دارن که تا مدتی سوگواری کنن اونم در حالی که احساس کنن کلی آدم باهاشون همدردی میکنن. بگذریم از رسومان مزخرف الان که صاحب عزا که باید کلا آشپزخونه اش تعطیل یاشه همش به همه سرویس میده
    اتفاقا به نظرم خیلی هم به فک و فامیل خوش می گذره. دور همیییییی
    پاسخ:
    خوش میگذره

    مخصوصا به بچه ها

    چون طولانی مدت دور همن و میزنن سرو مغز هم

    اصلا شاید همین باعث شده که برای آدم بزرگا عزاداری مهم بشه

    اون خاطرات تو ذهنشون مونده شاید

    ولی به نظر من آدم اگه صحیح و سالم و بر اساس فطرت الهی زندگی کنه اینطوری نمیشه و بیشتر به شادی می پردازه

    یاد کلام مولی افتادم که می فرماید بخشی از روز را برای لذت بردنو تفریح کردن و شاد بودن اختصاص بدید و اصلا آدم مسلمون باید شاد باشه

    تازه خود آقامون سه روز بعد حضرت زهرا ازدواج کرد با همون خانومی که حضرت زهرا وصیت کرده بود و یه عالمه حرف دیگه

    ما باید به شادی هامون بپردازیم و غمهامون واقعی باشه

    غمامون برای مصیبتای خودمون باشه

    برای گناهامون
    برای کم بودنامون با خدا

    عمل نکردن به وعده هامون

    که نیست

    خدا شادمون کنه با عمل عقلانی

    خدا توفیق بده غمگین بشیم از بابت بد بودنمون

    خدا توفیق بده وفای به عهد داشته باشیم


    @}----

    فدت شم عسلم

    :)
    ؛)

    اینم اس ام اس بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!{همین شکلک بالا رو میگم که توی پست تون گذاشتین}!!!!!!!


    اینم یه اس از من:

    زیبایی بهار،به تکرار نیست؛
    بلکه به نو شدن و شکفتن آن است...
    تبریک به هر اندیشه ای که نو می شود؛
    نو خلق می کند؛
    و نوآور است... :)


    خونه تکونی و نوشدن زندگی مردم و ایجاد تغییر در زندگی و خوشحالی شون هم الکی نیست...توهین نکنین به نوروز لطفا"... :)

    پاسخ:
    چشم ... توهین نمی کنم

    ممنون ... اس ام اس جاداری بود

    شکلش که اینجوری نبود
    اینجوری بود

    ؛(

    یعنی ناراحت
    مردم بی دلیل خوشحالی نمی کنن. مردم حتی بی دلیل نظافت و خرید و دید و بازدید هم نمی کنن! مردم دنبالِ بهونه های خوشحالی ان... زنها وقتی خونه تکونی می کنن، به بهونه ی عیده، صله رحم به بهونه ی عیده، خرید به بهونه ی عیده... همه ی اینا رو ما در همه ی روزهای سال بهش نیاز داریم... ما مردم غمگینی هستیم!
    پاسخ:
    قبول دارم که ما بلد نیستیم شاد باشیم و یه جورایی هم با یه سری عادات بد تو بزرگداشت اموات و شهدا این رو نهادینه ش کردیم و باید شادی ها رو بیشتر کنیم.

    یه تذکر بود به اینکه عید نوروز هم دلیل نیست برای خوشحالی مثل اینکه اگه ما مثلا تو یه کشوری که کیریسمس براش عزیز میبودیم اونجا این خوشحالی رو می کردیم و منظورم این بود که نظر مردم برام مهم نباشه 

    و یادم نره که خیلی اتفاقات اجتماعی چه عزاداری ها چه خوشحالی ها چه بزرگداشتها یه توافق بعضا غلط اجتماعیه همین

    وقتی مثلا هر روز صبح دیدن چشمای چدر مادرامون همسرامون فرزندانمون برامون یه معجزه و یه تولد دوباره نباشه و بهونه برای شادی ... آدم شاید به نوروز و اینها محتاج میشه

    کاش عظمت در نگاهمان بود نه در چیزی که به آن می نگریم


    @}---

    ممنون از بابت زیبا نوشت تون و تذکر بجاتون در باره ی غمگین بودنمون

    :)
    منم از این اس خیلی خوشم اومد
    سال 93 رو اسبه به امید از راه رسیدن همه ی شاهزاده ها:))
    حس خوبی داشت برام و کلی خندیدم باهاش
     چن تا متن خوشگلم بود که چون طولانیه ذکر نمیکنم
    ولی امسال به جای جواب اس دادن به همهی کسای یکه برام عزیز بودن زنگ زدم و تبریک گفتم چون دیگه  اس زدن رو دوست ندارم راحت طلبی رو دوست ندارم
    حداقل یه حس یه صدا منتقل بشه بینمون  بهتره زمین یه دور  دور خودش زده و ما اینقدر خوشحالیم چون هنوز نشستیم و داریم میچرخیم فرصت داریم برای خوبی کردن برای عاشقی کردن
    پاسخ:
    سلام

    معذرت که جوابم ثبت نشد و متوجه هم نشدم که ثبت نشده

    دقیقا یادم نیست چی نوشتم 

    ولی یادم که بابت اینکه به همه زنگ زده بودین ازت و همت بلندت تشکر کرده بودم و در مورد استفاده ی بجای اون عزیز از سال اسب هم کلی لذت برده بودم و الان هم دوباره تکرار شد اون لذت

    خلاصه الان بیشترین حسی که دارم شرمندگی از بابت اینکه جواب نظرتون ثبت نشده

    :(

    @}----
    یا باغ گل بابت معذرت خواهی



    این مطلب، متعلق به "ذباب" است. لطفا آن را بدون ذکر منبع منتشر نکنید.
    پاسخ:
    سلام
    خوش اومدید

    این مطلب متعلق به ذهن من و انتخابهای من و اس ام اس های گوشی من است و از هیچ... تاکید میکنم هیچ جایی تلخیص یا برداشت نشده است.

    :)
    :-*

    خوش اومدی

    سال با برکتی داشته باشی
    @}-----

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی