دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

دوست کاغذی

درباره کتابهایی که خوانده ام، می خوانم و خواهم خواند. شاید فیلم هم نقد کردیم

مشخصات بلاگ

برای معرفی کتاب فیلم و سایر چیزها

آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

طبع مقالاتی از تمدن غرب در عنوانی به نام "سیاحت غرب"

سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۲۲ ق.ظ

سلام

یکی از ابزار تفکر، به روز بودن و مطلع از وضع زمانه بودن است و برای مطلع بودن از وضع زمانه هیچ چیز به اندازه رابطه با محققین منصف و خیرخواه به انسان برای کشف حقیقت کمک نمی کند. حالا که حقیقت در دستِ ذهن قرار گرفت تفکر سالم امکان ظهور می یابد. یکی از معدود نشریاتی که این امکان را برای فارسی زبانان فراهم آورده است ماهنامه سیاحت غرب مرکز پژوهش های صدا و سیماست که 10 سال نیز قدمت دارد و تا کنون بیش از 112 شماره از آن منتشر شده است. این ماهنامه با طرح جلدی ثابت و با تغییر رنگ و تونالیته های آن میشناسیم.

   

در این ماهنامه تلاش شده است تا نتیجه رصد یکماهه نشریات و ژونالهای علمی، سیاسی، فرهنگی و مقالات علمی دانشگاههای معتبر جمع آوری، ترجمه و همراه توضیح مختصری درباره نگارنده مقاله و گاها نقدی مختصر از دیدگاه نگارنده به طبع و نشر برسد.

موضوعات مورد مداقه در این گرد آوری مقالات، مقالات برتر در حوزه خاور میانه، ایران و میلیتاریسم اسرائیل و نسبت قدرتهای جهان با این سه مقوله است و در رابطه با سیاستهای کلان اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی مطالب ارزشمندی در آن یافت می شود و نیز پیرامون مباحث محیط زیست، تکنولوژی، فناوریهای مدرن و همچنین رابطه انسان با علوم و تکنولوژی و دین، مقاله های ارزنده ای ارائه شده است.

این ماهنامه در حال حاضر توسط محمد حسین رحمانیان سردبیری می شود ولی در ادواری، زیر نظر مهدی نصیری هم اداره شده است.

ساختار این نشریه تشکیل شده از:

1. فهرست که شامل عناوین موضوعی و در ذیل آن عناون مقالات

2. مقالات

3. چکیده های عربی

ساختار مقالات اینگونه است که ابتدا حوزه مقاله مشخص شده و بعد اسم مقاله ذکر می شود، سپس نام نویسنده و مترجم و بعد از آن چکیده مقاله ارائه شده است در ذیل اینها عنوان لاتین مقاله، معرفی شخصیت علمی نویسنده و مترجم آورده می شود و بعد ترجمه  مقاله به صورت کامل ارائه شده است.

در انتهای هر مجلد ماهنامه چکیده مقالات به زبان عربی ترجمه و ثبت شده است.

در کل به رفقایی که به تحلیل مسائل پیرامونی علاقه دارند پیشنهاد می شود عناوین هر ماهنامه را رصد کرده و موضوعات مورد علاقه را حتما بخوانند تا با آنچه در دنیا مگیذرد به صورت کم فاصله و از نزدیک ترین فاصله آشنا و مواجه شوند.

مطالبی را در این ماهنامه خواهیم یافت که موضوع روز جامعه است و از نظر دیگرانی که انصاف دارند ولی زاویه دید ما را نه، نگاشته شده و این به تحلیل ما از آنچه با آن رو به رو هستیم عمق و بُعد می دهد.

مثلا در مورد بحران اقتصادی، یا در مورد نسل کشی در میانمار یا در مورد غارت دارایی های کشوری آفریقایی توسط کانادا یا حتی تحلیل سخنان رهبر انقلاب از منظر یک استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد و یا ...

به هر حال در سیر تحلیل، یکی از ابزار در دسترس، این ماهنامه وزین و علمی است که از دست درازی به آن قافل نباشیم.

این ماهنامه را در کجا گیر بیاوریم: این ماهنامه در کتابخانه های عمومی کشور جزو جراید تهیه شده است و در تمام کتابخانه های عمومی یافت می شود در ضمن برای دریافت متن الکترونیک این ماهنامه از طریق نامه نگاری با خود ماهنامه با آدرس زیر می توان اقدام کرد.

EMAIL:siahat@irc.ir

یا حق


سه شنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۰۴:۲۷

  • مجید شفیعی

نظرات (۱)

سلام

مبارک باشد اتاقک مجازی جدیدتان .

می آیم و سر می زنم و مطالبت را می خوانم .

امیدوارم موفق و پیروز باشی .

درباره قلمت نظراتی دارم که فکر میکنم به دردت بخورد.

پاسخ:
سلام
متشکرم و منتظر نظر شما عزیز هستم
:-)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی